Obchodné podmienky

  1. Úvodné ustanovenia

Obchodná spoločnosť Tribeta s.r.o., so sídlom na ul. Turnianska 18, PSČ: 903 01, Senec, IČO: 50204289, DIČ: 2120221268, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava III, oddiel: Sro , vložka č. 109863/B (ďalej aj ako „spoločnosť“) vydáva nasledujúce všeobecné obchodné podmienky. Cieľom týchto pravidiel je predchádzanie a zamedzenie nekalým obchodným praktikám a udržiavanie rovnováhy v spotrebiteľských vzťahoch, ako aj výkon podnikateľskej činnosti, ktorá je v súlade so základnými zásadami obchodného práva a poctivými obchodnými zvyklosťami. 

 

  1. Účel všeobecných obchodných podmienok

Účelom týchto všeobecných obchodných podmienok (ďalej aj ako „VOP“) je vytvorenie optimálnych obchodných podmienok a zabezpečenie transparentného procesu pri internetovom predaji výrobkov, tovarov a služieb. Spoločnosť prevádzkuje internetový obchod melasa.sk . Tieto všeobecné obchodné podmienky sa vzťahujú na zmluvy uzatvorené na diaľku v uvedenom internetovom obchode medzi dodávateľom (predávajúcim) a odberateľom (kupujúcim). 

 

  1. Predmet všeobecných obchodných podmienok

Predmetom týchto všeobecných obchodných podmienok je vymedzenie základných práv a povinností, ktoré vznikajú pri predaji produktov vo vyššie uvedenom internetovom obchode. Všetky zmluvné vzťahy medzi dodávateľom a odberateľom sú uzatvárané v súlade s ustanoveniami slovenských právnych predpisov. Ak je jednou zo zmluvných strán spotrebiteľ (odberateľ), právne vzťahy neupravené týmito VOP sa riadia najmä zákonom č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník v platnom znení, zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov, zákonom č. 102/2014 o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov a ďalšími právnymi predpismi. Ak je jednou zo zmluvných strán podnikateľ (odberateľ), právne vzťahy neupravené týmito VOP sa spravujú najmä ustanoveniami zákona č. 513/1991 Z. z. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov a ďalšími právnymi predpismi. 

 

  1. Vymedzenie základných pojmov

Dodávateľom (predávajúcim) je obchodná spoločnosť Tribeta s.r.o., so sídlom na ul. Turnianska 18, PSČ: 903 01, Senec, IČO: 50204289, DIČ: 2120221268, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sro , vložka č. 109863/B, ktorá je zároveň prevádzkovateľom internetového obchodu: melasa.sk . Odberateľom (kupujúcim) je fyzická osoba (spotrebiteľ) alebo právnická osoba (živnostník, podnikateľ), ktorá vstupuje do obchodnoprávneho vzťahu s dodávateľom. Produkt je výrobok, tovar alebo služba, ktorú dodávateľ poskytuje (predáva) odberateľovi. Objednávka realizovaná odberateľom predstavuje návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva medzi dodávateľom a odberateľom je uzatvorená záväzným potvrdením objednávky s povinnosťou platby na strane odberateľa. Od tohto momentu vznikajú medzi odberateľom a dodávateľom vzájomné práva a povinnosti, ktoré im vyplývajú z kúpnej zmluvy a z týchto VOP tvoriacich neoddeliteľnú súčasť každej kúpnej zmluvy. VOP predstavujú zmluvné ustanovenia dohodnuté medzi odberateľom a dodávateľom v tomto dokumente. Pred odoslaním a potvrdením objednávky je odberateľ povinný oboznámiť sa s aktuálnymi a účinnými VOP. 

 

  1. Spracúvanie a ochrana osobných údajov

Osobné údaje dotknutých osôb, s ktorými prichádzame ako dodávateľ do kontaktu, starostlivo chránime a pri ich spracúvaní vždy postupujeme v súlade s platnou a účinnou legislatívou. Osobné údaje dotknutých osôb spracúvame počas piatych (5) rokov odo dňa uzatvorenia zmluvy s odberateľom. Dotknuté osoby majú právo odvolať udelený súhlas so spracúvaním svojich osobných údajov, pričom v takom prípade osobné údaje bezodkladne likvidujeme. Osobné údaje spracúvame vždy len v rozsahu potrebnom k danému účelu a štandardne ich neposkytujeme tretím stranám. Za účelom skvalitnenia služieb v internetovom obchode melasa.sk používame aj súbory cookies. Podrobné informácie o zásadách spracúvania osobných údajov dotknutých osôb pri predaji produktov vo vyššie uvedenom internetovom obchode, ako aj o účeloch, kategóriách spracúvaných osobných údajov, používaní súborov cookies, poučení o udelení a odvolaní súhlasu a ďalších zákonných informačných povinnostiach, nájdete v detailnom dokumente umiestnenom na webovom sídle spoločnosti na tomto linku: Ochrana osobných údajov. 

 

  1. Zodpovednosť za škodu

Dodávateľ nezodpovedá za škodu, ktorú zavinil odberateľ, a to najmä svojou neodbornou manipuláciou s produktom. 

 

  1. Cena

Ceny za produkty dodávateľa sú vždy určené podľa aktuálnych a dostupných cenníkov. Aktuálne ceny sú zverejnené pri každom produkte a všetky ceny za produkty v internetovom obchode melasa.sk sú konečné. Bankové alebo iné poplatky vzniknuté v súvislosti s prevodom peňažných prostriedkov na účet dodávateľa, znáša odberateľ. Ceny za produkty nezahŕňajú náklady spojené s doručením. Dodávateľ si vyhradzuje právo meniť ceny v závislosti od aktuálneho vývoja cien produktov na trhu a podľa aktuálnych katalógov. Ak odberateľ nesúhlasí s novou cenou produktu, nedôjde k uzatvoreniu zmluvy a objednávka odberateľa bude stornovaná. 

 

  1. Objednávka

Odberateľ vytvára objednávku prostredníctvom elektronického systému v internetovom obchode dodávateľa. Objednávka obsahuje najmä nasledovné informácie: identifikačné údaje o odberateľovi (spotrebiteľ) v rozsahu meno, priezvisko, kontaktné údaje, adresa, telefón, e-mail, identifikačné údaje o odberateľovi (živnostník, podnikateľ) v rozsahu obchodné meno odberateľa, sídlo, IČO, DIČ, IČ DPH, ak je pridelené, dátum vyhotovenia objednávky, názov, množstvo a druh produktu, informácie o poštovnom a balnom, iné. Zrušenie alebo stornovanie objednávky možno vykonať do 24 hodín od vytvorenia objednávky, a to písomne na e-mailovej adrese tribeta@tribeta.sk . Dodávateľ si vyhradzuje právo stornovať už vytvorenú objednávku v prípade, že nebude môcť dodať tovar z dôvodu jeho nedostupnosti, vypredania alebo nemožnosti jeho ďalšieho objednania. V prípade už realizovanej úhrady časti alebo celej kúpnej ceny za nedostupný produkt, bude odberateľovi uhradená čiastka vrátená do 14 pracovných dní na bankový účet, z ktorého bola uhradená. Dodávateľ a odberateľ sa môžu dohodnúť aj na inom spôsobe vrátenia uhradenej sumy. Rezervácia tovaru odo dňa odoslania podkladov k platbe, je 7 kalendárnych dní, pokiaľ sa dodávateľ s odberateľom nedohodnú na inej dodacej lehote. 

 

  1. Doprava a dodacie podmienky

Dodanie produktov sa spravidla uskutočňuje prostredníctvom poštovej alebo kuriérskej služby Packeta a Slovenská pošta alebo iným doručením na adresu odberateľa, na ktorom sa dohodnú odberateľ s dodávateľom. Objednaný tovar si možno prevziať aj osobne na adrese: Turnianska 18, 903 01 Senec. Ak sa dodávateľ a odberateľ písomne dohodnú, možno si produkt prevziať aj na inom mieste, ktoré musí byť určené adresou alebo musí byť určiteľné všeobecnými zrozumiteľnými identifikačnými znakmi. Dodanie produktu spravidla trvá 2-3 dní odo dňa prevzatia objednávky, ak nie je dohodnuté inak. 

 

  1. Prevod vlastníckeho práva

Vlastnícke právo k produktu dodávateľa prechádza na odberateľa až po úplnom uhradení kúpnej ceny. Nároky z omeškania dlžníka týmto ustanovením však nie sú dotknuté. 

 

  1. Akosť a záruka za akosť

Akosť produktu je určená v zmluve. Dodávateľ je povinný dodať odberateľovi produkt v dohodnutej akosti, množstve a cene. Všetky zmeny týkajúce sa akosti produktov musia byť odberateľom písomne odsúhlasené. Ak produkt dodávateľa nie je v dohodnutej akosti, produkt má vady. Dodávateľ štandardne poskytuje záruku za akosť produktu v lehote 12 mesiacov odo dňa prevzatia produktu odberateľom. Na požiadanie odberateľa vystaví dodávateľ záručný list, ak už nie je súčasťou produktu. 

 

  1. Reklamácia

Vady produktov sa zisťujú pri kontrole akosti. Odberateľ je povinný oznámiť dodávateľovi zistené vady najneskôr do 7 dní odo dňa prevzatia produktu. Oznámenie je povinný urobiť v písomnej forme na adrese sídla spoločnosti alebo elektronicky na e-mailovej adrese: tribeta@tribeta.sk (ďalej aj ako „reklamácia“). Dodávateľ je povinný vyjadriť sa k reklamácii do 30 odo dňa prevzatia reklamovaného tovaru. Za akékoľvek poškodenie vzniknuté na produkte počas prepravy v procese reklamácie odberateľom dodávateľ nezodpovedá. Dodávateľ zodpovedá za vady, ktoré má produkt pri prevzatí odberateľom, nezodpovedá však za vady vzniknuté jeho použitím, opotrebovaním alebo nesprávnym zachádzaním s produktom. Dodávateľ zodpovedá za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí produktu v záručnej dobe. Záručná doba je 12 mesiacov a začína plynúť odo dňa prevzatia produktu odberateľom. Na žiadosť odberateľa vystaví dodávateľ záručný list. Na uplatnenie reklamácie však stačí aj jednoduché predloženie dokladu o kúpe tovaru. Ak má tovar vadu, ktorú možno odstrániť, má odberateľ právo na jej včasné, bezplatné a riadne odstránenie. Dodávateľ je povinný takúto vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Odberateľ môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu časti alebo celej veci, ak tým dodávateľovi nespôsobí neprimerané náklady s ohľadom na povahu tovaru alebo závažnosť jeho vady. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni riadnemu užívaniu produktu, má odberateľ právo na výmenu veci alebo môže odstúpiť od zmluvy. Opotrebovanie charakteristické pre daný materiál alebo použitie sa nepovažuje za vadu. Právo uplatniť zodpovednosť za vzniknuté vady má odberateľ na adrese sídla spoločnosti. Reklamačný formulár sa nachádza na tomto linku. Produkt je potrebné riadne a starostlivo zabaliť a zaslať ho na uvedenú adresu ako balík s doručenkou / bez. Dodávateľ si vyhradzuje právo nepreberať balíky zaslané na jeho adresu, ktoré budú zaslané na dobierku. Do balíka je potrebné vložiť doklad o kúpe produktu a riadne vyplnený reklamačný formulár. 

 

  1. Platobné podmienky

Platbu za produkt možno realizovať bezhotovostným bankovým prevodom, kedy dodávateľ zašle odberateľovi platobné údaje na základe odberateľom vytvorenej objednávky potrebné k realizácii bankového prevodu (názovej bankovej inštitúcie, bankového účtu dodávateľa, variabilný symbol, prípadne iné), platba platobnou kartou alebo prostredníctvom platobnej brány Shoptet pay, GoPay, TrustPay alebo Stripe. Odberateľ môže zaplatiť tovar aj v hotovosti prostredníctvom dobierky alebo pri osobnom prevzatí produktu na adrese: Tribeta s.r.o., Turnianska 18, 903 01 Senec, alebo na inom miesto dohodnutom medzi dodávateľom a odberateľom. Faktúra vyhotovená dodávateľom obsahuje údaje podľa zákona č. 222/2004 z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov. 

 

  1. Odstúpenie od zmluvy

V súlade s ustanovením § 7 ods. 1 a) zákona č. 102/2014 o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov, ak dodávateľ riadne a včas poskytol odberateľovi informácie o práve odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h) tohto zákona, je odberateľ oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho do 14 dní odo dňa. Odberateľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar naspäť na adresu sídla dodávateľa alebo ho odovzdať dodávateľovi osobne na dohodnutom mieste. Odberateľ znáša všetky náklady spojené s vrátením produktu. Uvedené sa neuplatní v prípade, ak sa dodávateľ a odberateľom dohodnú na tom, že dodávateľ si prevezme tovar osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Ak je tovar poškodený alebo čiastočne spotrebovaný, odberateľ je povinný uhradiť spôsobenú škodu dodávateľovi. Dodávateľ je povinný preukázať, že odberateľ spôsobil škodu na vrátenom tovare, za ktorý žiada od neho náhradu. Odberateľ je povinný uviesť v odstúpení od zmluvy svoje kontaktné údaje v nasledovnom rozsahu: meno a priezvisko, číslo svojho bankového účtu, na ktoré si praje vrátiť uhradené platby. Formulár pre odstúpenie od kúpnej zmluvy sa nachádza na tomto linku: Odstúpenie od zmluvy. Produkt je potrebné riadne a starostlivo zabaliť a zaslať ho na adresu: Tribeta s.r.o., Turnianska 18, 903 01 Senec ako balík s doručenkou / prípadne iným spôsobom. Dodávateľ si vyhradzuje právo nepreberať balíky zaslané na adresu dodávateľa, ktoré sú zaslané na dobierku. Do balíka je potrebné vložiť doklad o kúpe produktu a riadne vyplnený formulár k odstúpeniu od zmluvy. Dodávateľ je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy, vrátiť všetky platby, ktoré prijal od odberateľa na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou. Dodávateľ nie je povinný vrátiť odberateľovi uvedené platby, kým tovar nie je riadne doručený, alebo kým mu odberateľ nepreukáže doklad potvrdzujúci odoslanie tovaru. Dodávateľ a odberateľ sa môžu dohodnúť aj na inej forme prevzatia tovaru a vrátenia uhradených platieb. 

 

  1. Zľavy, zľavové a darčekové kupóny, súťaže

Dodávateľ príležitostne poskytuje zľavy na produkty, pričom zľavnená cena je vždy uvedená vedľa bežnej ceny produktu. Dodávateľ poskytuje aj príležitostné zľavové a darčekové kupóny, organizuje súťaže. Podmienky pre uplatnenie zľavových a darčekových kupónov, ako súťažné podmienky vždy uverejňuje na viditeľnom mieste na svojom webovom sídle. Dodávateľ si vyhradzuje právo meniť zľavnené ceny. Ak odberateľ nesúhlasí s novou cenou, už potvrdená objednávka bude stornovaná a prípadne realizované platby budú vrátené na účet odberateľa rovnakým postupom, ako je uvedený v článku viii. Objednávka. 

 

  1. Výber práva

Výklad týchto obchodných podmienok sa vždy posudzuje podľa slovenského právneho poriadku a v slovenskom jazyku.

 

  1. Arbitrážna klauzula

Prípadné spory a sporné otázky vyplývajúce a vzniknuté z alebo v súvislosti s dodávateľsko-odberateľskými vzťahmi budú vždy riešené prednostne vzájomnou dohodou zmluvných strán. V prípade, že sa zmluvné strany nedohodnú, spor bude riešiť príslušný slovenský súd. 

Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa: 1.1.2021

 

 

 

 


 

PRÍLOHA Č. 1 - FORMULÁR PRE REKLAMÁCIU

Adresát:                 Tribeta s.r.o., Turnianska 18, 90301 Senec

Uplatnenie reklamácie

Titul, meno a priezvisko:

 

Adresa bydliska:

 

E-mailová adresa:

 

Číslo objednávky a faktúry:

 

Dátum objednania:

 

Dátum prevzatia tovaru:

 

Tovar, ktorý je reklamovaný (názov a kód):

 

Popis a rozsah vád tovaru:

 

Ako zákazník predávajúceho požadujem, aby moja reklamácia bola vybavená nasledovným spôsobom:

 

Prajem si vrátiť peniaze na bankový účet (IBAN)/iným spôsobom

 

 

Prílohy:

Dátum:

Podpis:

 


 

 

PRÍLOHA Č. 2 - FORMULÁR PRR ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

Adresát:                   Tribeta s.r.o., Turnianska 18, 90301 Senec

Týmto vyhlasujem, že v súlade so zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“) odstupujem od Zmluvy:

Titul, meno a priezvisko:

 

Adresa:

 

E-mailová adresa:

 

Číslo objednávky a faktúry:

 

Dátum objednania:

 

Dátum prevzatia tovaru:

 

Tovar, ktorý vraciam (názov a kód):

 

Dôvod vrátenia tovaru:

 

Spôsob pre vrátenie prijatých finančných prostriedkov:

 

Prajem si vrátiť peniaze na bankový účet (IBAN)/iným spôsobom

 

 

 

Upozornenie pre spotrebiteľa: Predávajúci je podľa § 10 ods. 4 Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku oprávnený požadovať od spotrebiteľa preplatenie zníženia hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastnosti a funkčnosti tovaru.

Dátum:

Podpis: